CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday 20 April 2011

CinTa PerTaMa(cinta monyet)

Tengahari td aku tgk rancangan WHI..topik dia cinta monyet..so on the spot aku pun mula lah teringatkan cerita aku sewaktu zaman persekolahan dulu..so aku cita la skt ye sejarah first love aku ni utk sape2 yg nk tau la..thun 1996 lbh krg kul 6 ptg..tp aku dh tak ingat tarikh dan hari nyer la..sedang aku ngah diskus ngan kawan baik aku tentang soalan exam,ada satu kejadian srg bdk lelaki dibawa pulang oleh ayah nyer dgn muka penuh berdarah..aku naik takut gak..hati aku mula berdetik..Ya Allah kasihan nyer bdk itu..aku seolah2 teringin utk megubati hati nyer..aku x kenal sapa bdk itu..tp kawan aku bgtau eh,itu (mr Z)bdk kelas kita..terkejut aku,blh korang bygkan yg bdk kelas aku pun aku x kenal dn x perasan muka dia..semenjak hari tu aku selalu pula nmpk muka dia dlm kelas..lama kelamaan timbul satu perasaan sayang yg teramat utk insan teristimewa itu..hmpir setahun aku pendam perasaan sayang aku..teman baik aku lah mangsa utk mendengar aku berceloteh tntg si dia..hbs cuti persekolah selama sebulan,kwn baik aku bgtau dia dh ceritakan pasal perasaan aku pd (mr Z) ni..Ya Allah malu nyer aku pd si dia..aku rasa mcm nk pancung kepala aku..tanpa aku duga rupa nyer perasaan sayang aku pada nyer terbalas..seronok sgt aku rasa..tp itu semua x lama..mcm2 halangan dn dugaan yg kami tempuh..membuatkan hati aku hancur berkecai..bila dh lepas SPM msing2 membawa diri..tp aku msh ingat janji dia pd semua kwn2 satu kelas aku..dia berkata suatu hari aku lah yg akan jd isteri dia..suka nyer hati aku..dan aku pun berjanji hadapan kwn2 aku,hanya dia yg akan jd suami aku..dia berjaya melanjutkan pelajaran ke UPSI dlm bidang sejarah(subjek favourite dia)..aku mula menyimpan niat utk menjadi suri dia..tp jodoh kami x ada,,pd thun 2006..dia telah dijmput oleh pencipta-Nya..kerana kemalangan di UPSI..cerita dia tersiar di dlm paper..15/03/2006 dia telah meninggalkan aku utk selama nya..sedih hati ku..utk insan yg pernah menjadi penyeri hidup ku..semoga roh mu dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama org yg beriman..Al-Fatihah..

0 comments:

Post a Comment